14.03.2019 – For en gangs skyld holdt han kæft 🙂

Vi var på vej op over bjerget i taxa der engang blev kaldt burning hill der hentyder til en kæmpe losseplads der længe havde været ukontrolleret ild i hvor vi nu kørte, længere tid end nogen vil kendes ved (hvis man altså er politiker !) på vej mod Gmall for at hente min computer der stod totalt af.

Nyt bundkort og processor den kære dæks ikke helt havde styr på at samle igen, jeg nævner næsten ingen navne som i biksen hvor den blev lavet hvor jeg lavede lynlåsen, i ved hvor man lyner læberne sammen og diskret med hovedet pegede på Frank da jeg fik ballade for at have samlet den forkert og kæmper nu med alvorlige smerter i nakken for at fyren i biksen forstod mig. Nå det var et sidespring 😉
Jeg har ham også mistænkt for at have rodet med Facebook der nu heller ikke virker !

Mount_Apo_Reus2528612529
På vej op ad bjerget fra sydsiden er der en fantastisk udsigt til Mount Apo der så stolt rejser sig over Davao (2.954m) og er så smuk, og her vil jeg lige fortælle at Davao er den 3 største by i Filippinerne og ikke som dæks troede den største ø. Davao by er næsten lige så stor som hele Fyn der tager lidt tid at komme rundt i, men taxa er så billig at vi uden at blinke tager en når vi skal noget, og Frank har ikke nummerplade på, såååååå.

For hulen da, kom nu tilbage til historien !”¤!%&!¤&!”#¤

Altså, vi var på vej op ad bjerget hvor jeg pludselig fik en indskydelse om at snuppe en frokost på Jack’s Ridge der har en syg flot udsigt ud over Davao by og øen Samal i stedet for at køre direkte til et kedeligt Mall der snildt kunne vente, så vi holdt hårdt til styrbord og sled os op ad en meget stejl vej der fik den gamle og godt brugte taxa til at puste alvorligt mens dæks og jeg hujede begejstret over oplevelsen, men Elmer (vores taxa chauffør) beroligede os med at han nok skulle få lavet bremserne i morgen !!

Styretøjet har også set bedre dage og knirker alvorligt der skulle have været lavet i går, men det er jo Filippinerne så, manjana 🙂 🙂 Men vi kom frem jeg har film af og nok skal vise når jeg får min Pc til at virke, i ved den F…. ……, nå ja, det havde jeg jo lovet ikke at sige 😉 Men jeg har billeder og film både fra i går og Forgårs jeg har sprunget over fordi jeg ikke har de programmer jeg bruger til Dagbogen, så den får i når jeg er oppe at køre igen.

Dagbogen bliver lagt og i øjeblikket med en virus befængt laptop der trænger til en kærlig hånd !

Processed with Rookie
Jack’s Ridge ligger fantastisk højt over byen der giver det ekstremt flotte udsyn og ikke nok med det, er der heroppe en super frisk vind der næsten er ren for smog der er herligt forfriskende der fik Frank til at falde helt ned og sidde helt roligt og uden en lyd ( meget usædvanligt ), stirre drømmende ud over byen og kun en gang imellem sige, hold nu kæft :). Den eneste lyd heroppe er fuglene og flyene der lægger an til landing langt væk i lufthavnen og selvfølgelig vinden der til tider var hård men fantastisk forfriskende. Maden er ikke så god her men går an og vi fik gnavet noget fedt der kan sparke Frank i gang igen der er vigtig for mig og som i vil se senere når jeg får min Pc op at køre, enormt vigtigt for Frank i vil se, rystende billeder !!

Så der røg et par afslappende timer + det løse med den fedeste udsigt i kan tænke jer, Elmer var selvfølgelig også blevet inviteret med og hyggede sig nu det var gratis og langt fra hvad han er vant til at få serveret og blev glad da jeg selvfølgelig sagde ja til at han måtte tage resterne med hjem i en doggy bag, han venter tålmodigt på os uanset hvor lang tid vi bruger og mister endda penge da han kan lave mere ved at køre rundt og kapre kunder end at vente på os de forskellige steder, han tjener 2 Peso pr minut uret kører der svarer til 25 øre i minuttet så han skal da have lidt ekstra 😉

Og så videre til Gmall for at hente den Pc Fran…. .., for fanden det er svært 😉 . Nå jeg blev klippet der koster 30 Kr og Frank fik 2 par læsebriller der kostede ham 62.55 Kr han ikke helt kunne glemme og er vist bare så glad for den venlighed vi møder alle vegne, folk siger hej og smiler der kom bag på ham han konstant snakker om, så der må være noget om det !!

Den smule oplevelser tog såmænd 6 timer og endnu en dag er gået godt, vi fik noget at spise og var i det bedste selskab man kan tænke sig, og til jer der tænker på Frank kan jeg fortælle at han på trods af at han ikke har været her en uge, allerede har taget på og er ved at få kinder igen, så ham skal jeg nok få op på dupperne igen 😉

Der er dømt fridag i dag så jeg kan få min Pc op at køre igen ( i ved den der F…. …….. …… ….) 🙂 🙂 🙂 der tager nogle timer men kører nok ned med en kølig og siger hej til ham når jeg er færdig, altid hyggeligt at sludre med mandskabet der vist er gensidigt for måtte smide ham ud i går efter et par kølige der trak ud for at snakke om vores tur på knallerterne og hvad vi skal nå inden vi starter turen, så der er noget at glæde sig til når jeg går tilbage i tiden og fortæller om i forgårs, du milde skaber !!!!