09.10.2019 – Skide kinesere !

Så er jeg nået dertil hvor jeg kan sige at jeg er bosat på Kreta efter en travl hektisk måned hvor jeg brugte alt for mange penge på ingenting udover at flyve halvvejs rundt om jorden 2 gange og virkelig fik brugt en masse energi på at opnå ingenting !

Det var i mægtigt humør at jeg indtog diverse flysæder på min vej til København og den operation der i min verden var en bagatel men hvor jeg blev sendt tilbage til start da jeg fløj fra Kreta med Finnair til Helsinki mod målet, flyet var med gode store sæder og intet problem men fik et kulde chok da jeg i mine aller fineste shorts og flip flopper gik ud på landingsbanen i Helsinki hvor der kun var 8 grader, hold nu kaje det var koldt for mig der kun er kommet tæt på den istid når jeg åbnede fryseren hjemme i Davao. Du milde jeg rystede og glædede mig til at komme op i afgangshallen hvor jeg skulle vente 11 timer på flyet til København, men de røvhuller havde ikke varme på og gik rundt i store forede vinterjakker og handsker og gloede mærkeligt på mig.

Så den lur jeg havde planlagt der blev ikke til noget og hang sgu noget med næbbet sjoskende rundt i lufthavnen fordi de ansatte ikke ville have os liggende der og sove, og den lille time hjem var ikke nok til en lur så var mørbanket da vi landede i Cph, for mig for første i 10 år og overrasket over hvor stor lufthavnen var blevet og hvor mange mennesker der var. En taxi blev prajet og turen gik ind til hovedbanen hvor jagten på et hotel skulle sættes ind, internettet havde ikke givet noget så havde en plan om at finde et selv og jeg var så frisk jeg nu kunne være efter så meget mistet søvn og en tidsforskel på 7 timer. Heller ikke her havde man tændt for varmen og blev mødt af 10 grader med en hård iskold vind mens jeg trawlede gaderne igennem og fik det ene afslag efter det andet, noget var galt !

Og det der var galt fandt jeg ud af senere da jeg endnu engang fik afslag men tilbudt at jeg kunne bruge deres Pc til at søge. De ansatte kunne godt se at jeg var på røven stående der i shorts og ryste af kulde så tilbød deres hjælp mens de sludrede løs. Og pludselig mens de snakkede kom forklaringen på hvorfor alt var udsolgt. Der var en kongres af en eller anden slags i byen der betød at selv om jeg søgte helt ned til Køge for at finde noget at bo i, var der udsolgt i min prisklasse indtil den 23 og og jeg var der den 15, det ‘billigste’ værelse for en nat var 4.700 Kr jeg slet ikke havde råd til fordi min plan gik ud på at finde et værelse og så et hospital i den rækkefølge så jeg tog en hurtig beslutning fordi klokken var blevet 17 og chancerne for at finde en seng var væk så tog Metroen ud til lufthavnen for i det mindste at have et sted at sove indtil jeg havde fundet en nødplan.

Jeg købte straks et krus kaffe for at få varmen og gik i gang på nettet men fandt aldrig en løsning så begyndte så at lede efter en billet langt væk fra permafrosten der var begyndt at snige sig gennem væggene i lufthavnen der dælme ikke var sjovt efter 10 år i minimum 35 grader. Men er der noget jeg er god til er det at finde billige billetter og klappede mig selv på skulderen da jeg fandt en billet, men så var det lige at der blev spændt ben for mig. For vel igennem bestillingen fik jeg gang på gang fejlmelding i betalings delen og kunne ikke komme videre og forstod det ikke indtil en mail fra banken meldte om mistænkelig adfærd og havde spærret kortet !!!!!

Jeg havde ellers inden afgang været i banken og spurgt om kortet kunne bruges udenlands jeg fik bekræftet begge gange jeg spurgte men blev nu nødt til at sove på en ubehagelig hård træbænk i 2 nætter indtil kortet virkede igen men med begrænset beløb. Der var lige råd til at flyve til Athen over Serbien hvor der i det mindste ikke var koldt blev jeg enig med mig selv om så skyndte mig at købe en billet og kom endelig væk fra kulden ned til varmere himmelstrøg og glædede mig allerede ….

Hvis i har set den film har i en fornemmelse af hvordan jeg havde det de næste 4 dage vandrende rundt i Athen lufthavn så træt at jeg var svimmel og utilpas med en nakke der slet ikke havde det godt efter alt det her, kortet virkede slet ikke nu og jeg var på røven og jeg lugtede efterhånden af gammel ged fordi det var en uge siden jeg havde fået et ordentligt bad og jeg fik kun sovet et par timer ad gangen på gulv og jernstole i de 4 dage hvor jeg blev jagtet af politiet der slet ikke brød sig om at folk sov i lufthavnen hvor politiet i København tog det meget mere afslappet når de havde forvisset sig om at man var rejsende.

Kortet var stadig spærret og de klaphatte i banken ville ikke godtage at det var mig der brugte kortet selv om jeg beviste det via nettet, så mit råd til jer er at i skal beholde jeres bank hjemme og holde jer langt væk fra Union Bank der er mestre i at sende mig mail om tilbud på bleer, håndtasker og cremer, men at få en bank til at fungere dur de sgu ikke til !

Jeg var nødt til at holde skansen og fik efterhånden en rytme med at gå rundt eller stå på en platform på den anden side af motorvejen og se fly lette eller lande afhængig af vinden, finde et sted at sove og så ellers begynde forfra et par timer senere. Det var ikke nemt men var nødt til at se positivt på tingene for ikke at falde helt sammen der måske lyder åndssvagt, men at skvatte om i Grækenland uden forsikring er nok ikke noget hit så jeg holdt ud med et billede i hovedet af en seng som gulerod 🙂

I håbet om at være heldig at finde et billigt værelse i Athen City, tog jeg toget derind og gik på jagt, nogle af de billige hoteller der så okay ud på billederne viste sig at ligge i de værste kvarterer der lignede en flygtningelejr med afrikanere der boede på gaden og svinede utroligt meget. Nå jeg ville sgu ikke bo der midt i alt det og gik så på jagt i de små gader hvor priserne steg efterhånden som jeg kom væk fra slummen og jeg måtte til sidst sætte mig ned og drikke en vand og prøve at søge på telefonen, det var jeg så optaget af at jeg pludselig blev ‘vækket’ af et højt råb der kom fra ejeren af stedet hvor jeg sad og så op fra telefonen. Ejeren kom gående mod bordet ude fra gaden hvor jeg sad med min rygsæk jeg ikke fattede en dyt af indtil han fortalte at en Algirer havde stjålet den selvom den lå på stolen ved siden af mig og at byen havde store problemer med dem og den kriminalitet der følger med dem, hold kæft de er dygtige.

Så tilbage til lufthavnen med mig 😉

Jeg blev først reddet da Henry min nabo der stod for at sælge mine ting endelig kunne overføre et beløb der var stort nok til at jeg kunne komme hjem (Davao!) men måtte desværre vente til næste dag hvor jeg fløj via Doha jeg ellers har svoret jeg aldrig ville på grund af deres kvindesyn.

Men nød lærer som bekendt nøgen kvinde at spinde så købte en billet med Emirates og deres A380 jeg som et barn har glædet mig til at prøve siden jeg så de første smalfilm fra alle deres test for 25 år siden, men det var nu ikke noget særligt og kunne lige så godt have siddet i en propfuld bus. Og med Shangi lufthavn som nummer et af alt jeg har oplevet er lufthavnen i Doha totalt skod der meget tydeligt viser at der er Pakistanske gedehyrder der har været hyret til jobbet dér, alt for meget, nå pyt med det der fik stedet til at ligne rendyrket sjusk som den reklame med det skæve køkkenbord hvor kunden får at vide at det retter sig med tiden, juks af første karat.

Men jeg kom hjem og skal ikke brokke mig over det og rykkede direkte på hotel fordi Henry havde gjort det godt og huset nærmest var tomt, både på grund af de ting der var solgt men også for de ting der blev stjålet af naboerne !

De forbandede hellige sataner vrimlede ind i huset og ville også have en huske gave fortalte Henry, ja sågar mikro ovnen ville de have så de bedre kunne huske mig sagde de, Jun’s kone stjal mine dyrt indkøbte mosquito net jeg gik over og gav hende en skideballe for og både store og små ting forsvandt. Gudskelov var jeg der ikke for havde sgu drejet halsen om på dem, men det er den hvide mands skæbne i Filippinerne fordi vi jo er rige som de siger og bare kan købe noget nyt ! Så jeg smuttede på hotel og for fanden det var godt at ligge i en seng og sove og fik endelig noget søvn der tog et par dage at indhente sammen med tidsforskellen.

7 dage var jeg i Davao inden jeg forlod Filippinerne der lige gav en afskedssalut i form af et jordskælv på 6.3 der nok var det klammeste jeg har oplevet stående på hotellets 3 sal hvor alt svajede og gyngede i meget lang tid, rystelserne i Davao city blev målt som 3 hvor 1 er altødelæggende, men hotellet klarede skærene og nu sidder jeg på min terrasse klokken 20 i Maleme på vest Kreta pakket ind i en varm sweater og shorts og prøver at få det hele med men ved at der er meget glemt der måske er bevidst ?

For alle de timer i helvede har givet mig en nakke der giver større problemer end før nu med balance problemer så jeg sejler rundt og ligner en bowlingkegle der ikke ved om den skal stå op eller lægge sig ned, det er sgu væmmeligt og har konstant monster hovedpine og er vist blevet forkølet, sådan kunne jeg blive ved. Men jeg er nu hvor jeg skal være og skal så igang med at finde ud af hvad der så skal ske så jeg kan få fikset nakken og få en hverdag igen, forberede mig på vinteren her jeg er lidt spændt på og så ellers falde til, vænne mig til vejret mens jeg nyder den gode mad jeg virkelig savnede i Filippinerne og kan roligt melde mig ind i klubben for de over 40% af besøgende der sagde de ikke kunne lide maden i Filippinerne, føj for fanden 🙁

Jeg havde nær glemt overskriften: De skide kinesere der stammer fra alle de flyveture jeg lige har været på, for der er konstant spisende og snakkende kinesere OVER DET HELE uanset hvor. Scoot der flyver Singapore til Athen har kinesisk personale og varter de skide kinesere op i hoved og røv konstant, på den sidste tur med dem fik jeg en hvid mand som sidemand der ikke duede på grund af sædernes størrelse der passer til en kineser røv, så han spurgte pænt om han måtte flytte til et ledigt sæde bag ved men fik afslag og en længere søforklaring, og 5 minutter senere fik en kineser anvist det tomme sæde så han kunne ligge ned og sove !!!

Det var bare det jeg ville sige.

Pen.

Comments
Pen i Filippinerne

Pen

There are 2 comments on this post
  1. Frank Pedersen
    oktober 10, 2019, 2:15 am

Hold nu kæft Skipper du er sq da forfuldt af uheld..sikke en omgang !!
    nu er det snart på tide heldet vender for dig…det duer ikke at blive ramt den ene gang efter den anden…
    jaaa det er jo det jeg har sagt til dig masser af gange 🙂 DE SKIDE KINESERE

• Pen i Filippinerne
      oktober 10, 2019, 1:14 pm

Ja det ville være synd at sige at det går gnidningsløst men håber der er noget held gemt til mig et eller andet sted, det kan jo for fanden ikke gå op ad bakke hele tiden ! 🙁 🙁